Sunday 2 May 2010

Triaba Panel - oppdatert informasjon mai 2010

Triaba består i dag av de 9 panelene i Norge, Sverige, Danmark, Storbritannia, USA, Canada, Tyskland, Østerrike og Sveits. I løpet av mai vil det også bli åpnet panel i Finland. Dette panelet vil også være utarbeidet i samarbeid med Cint AB i Sverige.

Det finske panelet vil skille seg litt fra de andre panelene med tanke på nettadresse. Jeg har fortstått det slik at jeg ikke kan registrere et domene som triabapanel.fi, da jeg ikke er bosatt i Finland. Jeg kommer til å ta utgangspunkt i den svenske nettsiden og bruke følgende adresse for Triaba Panel Finland; www.triabapanel.se/finland . Først må imidlertid alle tekster oversettes til finsk....

Per i dag er det ca 3800 medlemmer i panelene, hvor det svenske panelet er størst. Det skiller imidlertid ikke mer en 30 medlemmer mellom det norske og det svenske panelet. Sammensetningen av panelmedlemmer i de ulike panelene variere mellom landene:



I Norge er det flest medlemmer i aldersgruppen opp til 35 år - og overraskende nok er det flest menn som er medlemmer i panelet.

I Sverige er det også flest medlemmer i aldersgruppen opp til 35 år, men her er det flest kvinner som er medlemmer.

I Danmark er det flest menn som er medlemmer, men alderssammensetningen er yngre enn i de to andre nordiske panelene.

Sammensetningen i det britiske panelet er ganske likt det svenske panelet. Det er flest kvinner som er medlemmer.

I USA er det flest kvinnelige medlemmer. I tillegg er det få yngre personer som har meldt seg inn i panelet.

Med tid og stunder vil jeg se om det skjer endringer i sammensetningen av medlemmer. Resultatene vil jeg presentere i bloggen.

No comments:

Post a Comment